* Bestellingen die op werkdagen voor 13.00 uur worden ontvangen en betaald, worden dezelfde dag verstuurd.
** Gratis verzending geldt bij een bestelling vanaf €50 voor bestellingen uit Nederland, België, Duitsland & Luxemburg.
Wat zijn de verzendkosten?
Verzending binnen Nederland
- Bij bestelling vanaf €50 is de verzending gratis
- Brievenbuspost: €3,15 verzendkosten
- Pakketpost: €5,10 verzendkosten
Verzending naar België, Duitsland en Luxemburg
- Bij bestelling vanaf €50 is de verzending gratis
- Pakketpost: €7,15 verzendkosten
Verzending naar Oostenrijk, Frankrijk en Italië
- Pakketpost: €14,95 verzendkosten
Verzending naar overige landen
- Op aanvraag, op basis van geldende tarieven voor verzending vanuit Nederland.
Wanneer ontvang ik mijn bestelling?
Bestellingen die op werkdagen voor 13.00 uur worden ontvangen en betaald, worden dezelfde dag verstuurd. Bestellingen buiten werkdagen om worden de eerstvolgende werkdag verwerkt. De bestellingen worden door PostNL bezorgd. Zij leveren meestal de volgende dag. Bij brievenbuspost kan dit in sommige gevallen iets langer duren.
Nederland: 1 werkdag (bezorging ook op zaterdag)
België: 1 à 2 werkdagen
Het kan in sommige gevallen kan het vanwege drukte wel langer duren. U kunt uw pakket volgen via de track & trace code die u ontvangt via de e-mail. Let op: bij brievenbuspakketjes is de track & trace code niet altijd volledig.
Als u langer dan 10 dagen moet wachten op het bestelde artikel, dan heeft u de mogelijkheid de overeenkomst kosteloos te verbreken. Het eventueel betaalde bedrag wordt dan terugbetaald.
Zijn jullie open op feestdagen?
Op feestdagen is ons pand gesloten. De bestellingen worden op de eerste werkdag na de feestdag weer verwerkt. U kunt uiteraard wel uw bestelling plaatsen.
Wie bezorgt mijn bestelling?
Onze brievenbuspost en postpakketten worden bezorgd met PostNL. Ze leveren de pakketten van maandag tot en met zaterdag. Voor het buitenland werkt PostNL samen met andere, voor ons onbekende, partners.
Wat zijn mijn bezorgopties?
U kunt uw bestelling thuis of op een ander afleveradres laten bezorgen. Ook kunt u de bestelling laten bezorgen bij een afhaalpunt.
Moet ik thuis zijn om het pakket te ontvangen?
Dat hangt af van de producten die u bestelt:
Sommige bestellingen passen in een brievenbusverpakking. Die worden bezorgd in de brievenbus, daarvoor hoeft u dus niet thuis te zijn.
Overige bestellingen gaan in een grotere doos, die niet door de brievenbus past. De postbezorger levert het pakket persoonlijk bij u af. Daarvoor moet u dus wel thuis zijn. U ontvangt een Track & Trace code. Daarmee kunt u de levering door de pakketbezorger volgen.
Retourneren
Mag ik de producten retourneren?
Alle producten die we verkopen op KNO-Winkel.nl zijn hygiëneproducten. Bij een online bestelling doe je een koop op afstand. Bij zo'n aankoop heb je recht op 14 dagen bedenktijd. Je mag de bestelling binnen 14 dagen na bezorging retour sturen en de koop ongedaan maken. Dit herroepingsrecht geldt bij hygiëneproducten echter alléén bij een ongeopende productverpakking (zie de uitzondering op het recht van ontbinding, artikel 230p f.3°).
Waarom kan ik een hygiëneproduct niet retourneren als het geopend is?
Als de productverpakking is geopend, dan is het niet meer aantoonbaar dat het product ongebruikt is. Onze producten worden gebruikt bij (ernstige) huidaandoeningen en op de kwetsbare huid. We kunnen deze vanwege hygiëne en gezondheidsrisico's niet terugnemen, wanneer de productverpakking geopend is (wanneer de verzegeling verbroken is).
We geven een aantal concrete voorbeelden:
- Wanneer je een tube zalf hebt besteld, kan deze niet geretourneerd worden als de verzegeling onder de dop verbroken is.
- Wanneer je neusspreiders hebt besteld, kan deze niet geretourneerd worden als de verzegelde productverpakking geopend is.
Kortom: alle producten die we verkopen zijn hygiëneproducten. Deze kunnen we niet retour nemen als de productverpakking geopend is. Dan is immers niet meer met zekerheid te stellen dat het product ongebruikt is.
Als het product ongeopend, met alle toebehoren, in de originele staat en verpakking wordt teruggestuurd, dan ontvang je het aankoopbedrag terug. Wanneer de volledige bestelling geretourneerd wordt, ontvang je ook de verzendkosten terug (indien van toepassing).
Hoe kan ik de producten retourneren?
Je moet bij een retourzending - ook tijdens de garantieperiode - altijd zelf de verzendkosten voor het terugsturen naar kno-winkel.nl betalen. Deze verzendkosten ontvangt je niet terug. Je kunt het product ook afgeven op ons adres in Apeldoorn.
Als je een product terugstuurt, dan ben je verantwoordelijk voor het risico van het terugsturen (schade of zoekraken). Bewaar daarom altijd het verzendbewijs. Is het een duurder product? Dan kun je er ook voor kiezen om het pakket aangetekend of verzekerd terug te sturen.
Moet ik de verzendkosten betalen bij retourneren?
Ja, de kosten van retourneren zijn voor de klant zelf.
Moet ik een retour vooraf aanmelden?
Neem eerst even contact met ons op voordat je een product retour stuurt.
Als je een product wilt terugsturen, neem dan eerst even contact op met om onze klantenservice via het telefoonnummer 085 773 2080. Wij kunnen je het juiste retouradres geven en tevens weten wij dan dat jouw retourzending er aan komt. Dat zorgt ervoor dat de afhandeling en terugbetaling sneller verloopt.
Na ontvangst zullen wij het aankoopbedrag meestal binnen 14 werkdagen retourneren, maar in ieder geval altijd binnen de wettelijk gestelde termijn van 30 dagen.